Kinderen helpen met

Spelling

Vindt jouw kind het moeilijk en lastig?

De Nederlandse taal is best ingewikkeld. Toch worden kinderen op de basisschool geacht alle spellingregels en uitzonderingen te leren. Bij sommige kinderen verloopt dat proces niet zo soepel. Ze hebben moeite met lezen, spelling of met allebei. Dat leidt vaak tot frustratie. Kinderen krijgen een hekel aan taal. En dat is lastig, want op de basisschool besteden ze er veel tijd aan.

  • Rune schrijft:

    situwatie
  • Roy schrijft:

    luitrugteg
  • Henja schrijft:

    tromol

Controll, alt, delete…

Pi-Spello is een speciale methode voor kinderen met spellingproblemen of dyslexie. Kinderen die vastlopen op school, blijken met Pi-Spello wél vooruitgang te boeken. De methode sluit goed aan op de belevingswereld van kinderen en is makkelijk te integreren met de spellingmethode op school.

Bij Wikkelwijs werken we spelenderwijs. Jouw kind maakt kennis met Mannetje W, het Sufferdje en de Piraat. Het leert verschillende codes te kraken. We leren door kleuren en beweging, door te visualiseren, voor te doen, samen te doen en onder begeleiding te oefenen. Plezier is hierbij heel belangrijk!

Kinderen doen veel positieve ervaringen op, waardoor hun zelfvertrouwen en eigenwaarde groeien. Want zij ontdekken: “Nu lukt het wél!”

  • Maar hoe...

    pak je het aan als je de lange klank hoort?
  • En waarom...

    schrijf je de /ie/ in mier anders dan in kliko?
  • En welke...

    /ou/ moet je nou kiezen? En welke /ei/?
  • En hoe...

    schrijf je de /eu/? Of de /ui/?

Wat mag je verwachten?

Om te beginnen gaan we op zoek naar de knelpunten: waar komen de problemen met spelling vandaan? En waar heeft dit kind precies moeite mee? Zijn het de spellingregels, klankstructuren, het leestempo? Vervolgens bepalen we samen waar we aan gaan werken.

Met jullie toestemming overleggen we graag met de leerkracht of dyslexiebehandelaar van een kind. Om een volledig beeld te krijgen van het leerprobleem kan een didactisch onderzoek worden uitgevoerd.

Met onze begeleiding en de Pi-Spello methode halen we mooie resultaten. De kinderen in onze praktijk gaan zichtbaar vooruit op de onderdelen waar ze moeite mee hebben. Bovendien – en heel belangrijk – krijgen ze steeds meer plezier in spelling en lezen. Ze doen steeds positieve ervaringen op, waardoor hun zelfvertrouwen en eigenwaarde groeien. Want ze ontdekken: “Nu lukt het wél!”.

 

Wikkelwijs maakt leren weer leuk!

divider

Waar werken we aan?

  • Spelling- en leesregels;
  • Leesstrategieën;
  • Klanken en klankstructuren;
  • Verhogen van het leestempo (drie-minuten-toets);
  • Verbeteren van het leesniveau (AVI).
divider
  • Renske schrijft:

    zeebra
  • Merijn schrijft:

    hooftstad
  • Karin schrijft:

    stroow
Heb je

Vragen?

Neem telefonisch contact met mij op of stuur een e-mail bericht. Je kunt ook het contactformulier invullen en dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met je op.

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×